Pages

nuffnang

Super link

Monday, June 21, 2010

Piala Dunia 2010

Korea oh Korea. Kecewa dan sedih, itulah gambaran perasaan aku ketika ini. Perlawanan yang dimulakan dengan garangnya oleh Korea Utara diakhiri dengan pesta gol oleh Portugal. 7-0 bagi aku bukanlah gambaran sebenar keseluruhan perlawanan ini, Korea Utara sebenarnya berhak untuk sekurang-kurangnya memperolehi satu gol. Tapi penyudahan yang tak berkesan ditambah dengan keghairahan Portugal untuk menjaringkan gol sebanyak yang mungkin menambah kekecewaan aku. Aku sedih kerana kedua-dua pasukan Korea dibelasah oleh lawan masing-masing. Namun semangat juang mereka tetap aku kagumi.Kalaulah Pasukan Malaysia memiliki semangat juang seperti mereka aku yakin dan tidak mustahil kita juga berpeluang untuk bertanding di Piala Dunia (tahun bila tak tahu lagi).

Senarai penjaring gol Portugal :


  • RAUL MEIRELES (29')
  • SIMAO (53')
  • HUGO ALMEIDA (56')
  • TIAGO (60', 89')
  • LIEDSON (81')
  • CRISTIANO RONALDO (87')

Simao meraikan jaringan gol kedua Portugal

No comments:

Post a Comment

Related Posts with Thumbnails